-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51719 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

حكايتي دربارة تأثير قرآن بر عقبه بن ربيعه
«عتبه بين ربيعه» از سران و مشاهير قريش به شمار ميرفت. گرايش حمزه عموي پيامبر به اسلام، آسمان زندگي قريش را تيره و تار ساخته بود زيرا بيم آن ميرفت كه نفوذ محمد (ص) به تدريج همه جار را فراگيرد و ديگر شخصيتهاي نيز به سوي اسلام جذب شوند. در اين لحظه عتبه رو به دوستان خود كرد و گفت من اكنون پيش محمد ميروم به او چند چيز پيشنهاد ميكنم شايد او يكي از آنها را بپذيرد، دوستان وي با فكر او موافقت كردند او برخاست و به سوي رسول خدا كه در مسجد نشسته بود آمد و پيشنهادهايي چند به وي نمود وقتي او از سخنان خود فارغ گرديد پيامبر رو به او كرد و گفت: «أفرغت يا أبا وليد؟» آيا سخنان خود را به آخر رسانيدي؟ گفت آري پيامبر فرمود: پاسخ پيشنهادهايي شما در همين آياتي است كه اكنون ميخوانم پيامبر سي و هفت آيه از سوره «فصلت» براي او خواند و به سجده رفت و سجده نمود و سر برداشت گفت: «ابا وليد» پيام خدا را شنيدي؟ «عتبه» آنچنان مجذوب آيات قرآن شده بود به طوري كه بر دستهاي خود تكيه كرده بود مدتي خيره خيره بر چهره پيامبر مينگريست، تو گويي جذبه و كشش قرآن توانايي سخن را از او سلب كرده بود. وي پس از لحظاتي بدون اينكه كلمهاي را با پيامبر سخن بگويد، از جاي خويش برخاست و به سوي دوستان خويش بازگشت ديدگان همفكران او به صورت «عتبه» دوخته شده بود. همگي از او پرسيدند نتيجه چه شد او جريان را از اول تا به آخر گفت سپس افزود من از محمد كلامي شنديم «و الله ما هو بالشعر و لا بالسحر و لا بالكهانه»: سخنان او نه شعر است و نه شبيه گفتار ساحران و كاهنان ميباشد چه بهتر او را ميان قبايل رها سازيم اگر او را كشتند همگي از ناحيه او راحت ميشويم و اگر در ميان آنان نفوذ پيدا كرد، و حكومتي بر پا نمود در اين صورت او از فاميل ما است براي ما بهرهاي خواهد داشت. (سيره ابن هشام، /-)

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.